semakin TENANG...=)

yee....dah due ari sume bnde blalu...nak xnk..ak da semakin ok..da stat bley time sume bnd...yes,life must goes on...so..mmg kne stat sume bnd blek la...juz wondering,pale ak ny,skt dy mkn terok..adekah kesan tlmpau mmikirkn sume bnd ny sgt?haha..padan mke zulaikha,sndri cari pasal,sndri tggung lar!!!amek2...kamu sume..sile cpt marah sy..hehe..n 1 more thing,rase sgt bahagie arinie..pasal da stat ade selera balek..i mean,da bley mkn nasi abes sepinggn,walopun penat mncucuk2 tekak ny..haha..bagos2...so..afta sume ny happened,mmg da ad azam yg baru..sssguhnyer..kter ny spatotnyer tumpu kt ape yg patot kter kne wat je..x prlu nk pk bnd laen..tggungjwb sume skunk pe je...hamba Allah,jd ank solehah,bjaye in lyfe..yg hal2 laen,..mmg lar..serik nk pk da..tawar ati kowt..so afta diz..tlg lar jgn slhkn ak kalo ak jd feelingless abes..ak still bley get along,wat cam bese..but deep inside my heart,ak sgt tluka ngn ape yg tjadi..yess..within a month,anythng can happen,so dat ak nk siapkn diri..sgt3..bia ak jadi g kuat..so dat bley time..pe je yg akn blaku t...positive..positive..positive....sy kuat..klo x...Allah xkn pilih sy ntok harung sume dugaan ny...special thnx 2..muaz,apam,rahman..yg salu ade tyme ak bmsalah jiwa rage ny..thnx salu mmbasuh otak bongosh ak ny...n..ak sgt tsentuh ngn ayat yg Rahman share ngn ak..cnie2..kter share..

     "Bila engkau memandang segalanye dr TuhanMU, yg menciptakan segalenye,yg menimpakan ujian yg     mnjadikan sakit hatimu,yg mbuat keinginanmu trhalang,serta menyusahkan hidupmu..pasti akan damailah hatimu kerana masakan Allah sengaja mntakdirkn segala2nye utk sesuatu yg sia2..bkn Allah tidak tahu betapa deritanya hidupmu,retaknya hatimu, tp mgkin itulah yg DIA mahu,kerana DIA tahu, hati yg sebiginilah selalunye lebih lunak dan mudah utk dekat dan akrab dgn-NYA...=)"

Yesss..Belenggu pasaan yg teramatttt...

pasaan..owh pasaan..
damn it..!..tawar ati...
worse day by day...
thnx 4 making me 2 become lyke diz....
i'm sure u'r hepi 4 looking me become very weak..JUZ BCOZ OF U...
ak xd selera mkn..taw x..pale pusing..
ya Allah..tlg kc ak kekuatan..i need u..i hope u...plz Ya Allah..huk3

takot..sdey..bley x?

2 meaningful days...^_^


Ya Allah..ak rase ak sgt gmbire kowt 2 ari nie..even cam demam mule mndtg..tp mstilah tamo wat layan je dmm nie..cuti nie..dah jumpe dy..ngosh..long tyme not 2 c cik boroi tsbut..sgt byk prubahan yg kter bley nmpk kowt..emm.tanak cmmnt pe2 psl 2..ol dat i noe is..i'm hepi..yes reli2 hepi dat i've spent tyme with dy ...thnx 4 being caring..such a suet boroi pmbaris person 4 me..wlopun awk sgt ganas,,ske blasah2 sy..buli sy..sek2 lost tyme jalan...sgt SS.,tp sy sgt salu tharu ngn kamu.dush3..haha..sy suda gler ntok mnulis bgini..tp sy peduli ape an..sy cume jujo ngn pasaan sndri..hahaha(malu3)..bngosh nyer zulaikha ini,boley x paham,menulis pun,msh bley blushing2 sgale..haha..ok2..mari kter stat study nutrition sosiology..strive 4 d success..sy maw g UK!!,sy maw jd ketua dietitian msia cam incik 2 did!!..U54,i'll come 2 u..las but not least,.may diz happiness last forever..:o, *_^, :) !!!


to u dear a.k.a my forever bff:

nothing much 2 say..thnx 4 being wif me..whenever i need u=)..keep holding on..built till last...

jet'aime^_^..


ak rase laennnnn....

1 bnda yg sgt ssh untk ak decide..
tp..ak wat jugak..so dat..ak kne berani...
yeahh..myb it's a rite tyme 2 move on..
doa yg tbaek saje.....
klo bnda yg ak wat ny btol...ak arap dy akn stay smpy bler2..
even sume pasaan bcampur jd 1..
wiso+takot+nebes..tp klo ny mmg da ditakdirkan..
ak redha..tawakal jer..^_^..

mood:plek+epi..:)
p/s...i'm missing..both anie n luqman..
think dat,when we'll gonna gather together again????
ilumlh:)

Antara Engkau dan Aku





Ya Tuhan…
Di saat ini,
Engkau mengetahui

Bahawa sesungguhnya
Aku semakin menjauh dari MU…

Tuhan…
Di ketika ini,
Aku mengerti
Bahawa sesungguhnya
Engkau semakin murka kepada ku…

Tuhan…
Di waktu ini,
Tiada aku fahami,
Mengapa hati yang suatu masa dulu
Sering memanggil-manggil asma Mu,
Kini… Sepi…

Ya Allah…
Di kala ini,
Aku tertanya-tanya,
Mengapa perasaan yang suatu masa dulu,
Begitu rindu kepada Mu,
Kini… Pudar…

Ya Rabbi…
Di saat ini,
Tidak mampu ku fikirkan,
Mengapa mata yang suatu masa dulu
Dibanjiri dengan air nan jernih kerana terkenangkan Mu,
Kini… Kering…

Ya Tuhan…
Sesungguhnya… Aku takut…
Aku takut kepada Mu…
Namun entah mengapa
Takutku belum mampu memulihkan diri ku…

Ya Rabbi…
Sesungguhnya… Aku rindu…
Aku rindu tatkala aku merindui Mu,
Aku rindu saat aku menangis kerana Mu,
Aku rindu tatkala aku gembira mendengar nama suci Mu,
Aku rindu saat aku sanggup melakukan segalanya untuk Mu…

Ya zaljalali wal ikram
Izinkanlah aku merayu kepada Mu,
Agar Engkau sambutlah tangan ku yang jijik ini,
Dan rangkullah aku kembali ke pangkuan Mu,
Agar dapat ku nikmati semula, Saat indah kita bersama…

Ya Rahman ...
Izinkanlah aku memohon kepada Mu,
Agar Engkau penuhkanlah ruang hati ku yang kotor ini,
Dan isikanlah setiap ruang fikiran ku,
Dengan asma Mu yang suci,
Agar terjalin semula ikatan cinta yang murni,
Antara Engkau dan aku…

Tanda-tanda kematangan


Anda dapat bertenang dan bersabar seandainya hajat anda tidak tercapai. Anda mampu menyembunyikan perasaan anda yang luka dan tersinggung oleh seseorang dalam kumpulan dan berlaku sebagai biasa. Anda tidak merasa iri hati bila melihat orang lain dipuji dan disanjung.

Anda dapat menghadapi kebencian orang yang anda benar-benar merasa tidak sewajar dengan mereka. Anda mampu menguasai nafsu gelojoh walaupun anda ingin mendapat perkara yang anda fikir boleh dapat. Anda dapat menahan rasa sakit hati dan malu seandainya anda tidak dapat hidup setaraf dengan rakan sejawat anda yang lain.

Anda terus berlaku adil dan saksama walaupun suasana sekeliling menghalang maksud anda. Anda dapat menerima kritik atau salah faham orang tanpa memperbesar-besarkannya. Anda memandang jauh kedepan, umpamanya dengan sabar menangung kesusahan demi kepentingan masa depan, tanpa merasa resah, bimbang dan ragu.

Anda memberi persetujuan kepada pendapat- pendapat yang anda tidak setujui dalam perdebatan tanpa merasa sakit hati atau tidak senang. Anda berbahagia bersendirian dengan mempunyai satu kegemaran atau hobi yang benar-benar anda minati. Anda mengaku dengan jujur tidak tahu bila anda betul-betul tidak tahu, tanpa merasa malu.

Anda menghadapi orang-orang tua atau orang- orang yang lebih berpengaruh tanpa sentiasa berusaha untuk menimbulkan kesan-kesan negatif. Anda akan cuba melakukan sesuatu dengan sederhana bukannya berlebih-lebihan untuk menunjukkan bahawa anda dapat melakukannya dengan lebih sempurna. Anda dapat mendahulukan kepentingan orang lain walaupun anda tidak merasa senang kerananya.

Anda boleh berlaku wajar dan saksama terhadap orang-orang yang tidak anda sukai. Anda dapat mengujudkan rasa kasih-sayang, cinta atau boleh bersahabat tanpa mendapat tempat yang utama dalam hidup mereka.

Sekiranya anda lelaki, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan wanita tanpa berfikir bahawa anda adalah lelaki yang jadi idaman setiap wanita.
Sekiranya anda wanita, anda dapat bekerjasama atau bersahabat dengan orang lelaki secara jujur.