Monday, September 27, 2010

sleepingyg TAKbeauty.

motif gamba?: saje.sebab tengah rase lapau tahap makan orang.


hUduhnyer perangai kite hari ini awak2 oi....
ade ke patut..cube teka kita dah buat ape sampai kite menyesal n rase nak sebat je diri sendiri dengan rotan panjang cikgu disiplin sekolah tue....cepatlah..teka..ok dah eh?

MAKAN BANYAK?
tetttt..salah ok.kite diet sekarang.-_-"


TERSEPAK roomate sendiri????
oh tidak2..wanita ayu ade cop sirim cam kite tak layan benda ganas2 ny.hee~


NGORAT PAKCIK LEMAN BOSS BESAR KAFE berambut sejemput ala2 model yun nam hair care before treatment YG ADE MERCEDES BERIBU2 BIJIK TU???
oii...ini sangat tipu.kite masih berperang manje g ngan dia sal dy kasi kite harge mahal rm4.80 hari 2 ok.

dah lah asek salah je.nak emo lah camnie.teros nak gtaw jawapan sebenar dengan muke yang berseri2.

DENGAN INI DIMAKLUMKAN KITE DAH MEMONTENG DUE KELAS DISEBABKAN BANGUN LAMBAT.eh.besarnyer tulisan.nampak sangat budak skema tak penah ponteng kelas before nie,dahtu show off cam nak mati.haha!

oleh sebab kejahatan yang dah dibuat jadi dengan rase bersalahanya teros bukak google engine cari pasal kelebihan tidur yang lena yg WAKTU MALAM je.kau takpayah nak gembire dahtu berangan nak tido pas sebulan baru bangun.kau bukan sleeping beauty ok.sile tampar muke sendiri untuk mendapat kesedaran yang jitu.terima kasih.(:


Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:
Dan kami telah menjadikan tidur kamu untuk berehat. Dan kami telah menjadikan malam (dengan gelapnya) sebagai pakaian (yang melindungi).

KELEBIHAN MENDAPAT TIDUR YG BERKUALITI N LENA PADA WAKTU MALAM.HA INGAT MALAM.MALAM.
ok,cukup prof tak muke ika nak mengaja arinie.ok sgt bajet dahtaw.





1) Ingatan dan proses pembelajaran – Tidur yang mencukupi boleh membantu menyusun ingatan. Begitu juga, ia boleh memulihkan ingatan seseorang. Selepas kita belajar sesuatu yang baru, tidur boleh melekatkan ingatan tentang pembelajaran tadi dalam fikiran, kerana ingatan bawah sedar kita tetap bekerja walaupun kita tidur.





ulasandariygwajib:eh tibe2 rase taknak lah menyesal ponteng kelas sal TERtidur tadi.*muke semangat nak ponteng lagi*.hik3

2) Menstabilkan emosi, penampilan dan tingkah laku – Bahagian otak yang mengawal emosi, membuat keputusan dan yang mengawal tingkah laku akan berehat semasa tidur. Tidur yang lena sangat penting untuk menstabilkan emosi pada siang hari. Seseorang yang tidak cukup tidur akan bersikap pelik dan mudah kecewa.





ulasandariygwajib:ha..denga tu.yg sek2 nak emo tu.pasni korang kasi je ubat tido ok.maksud jahat nak suh dorg benti emo.tau dah.maksud baek nak tolong menstabilkan.mulia2.buat tau.

3) Mengawal kegugupan – Sebahagian pakar menyatakan bahawa neurons (sel-sel dalam otak) yang digunakan dalam sehari dibaikpulih dengan sendirinya semasa tidur. Apabila tidak cukup tidur, neurons tidak dapat bekerja dengan efektif dan akan menyebabkan seseorang mudah berasa gugup.





ulasandariyangwajib:mungkin tido boley dipraktikkan expeseli untuk korang yang sek nak mengelabah tyme kena present sensorang.dari gugup baek tido.dahtu xmemasal kena baling kasut.padan muke.

4) Membantu sistem immune (pertahanan daripada penyakit dalam badan) – Kajian menunjukkan bahawa fungsi pertahanan badan (melawan penyakit) meningkat semasa tidur. Tanpa tidur yang mencukupi, sistem pertahanan dalam badan manusia akan menjadi lemah dan tubuh akan mudah dijangkiti penyakit.






5) Membantu pembesaran dan perkembangan – Hormon tumbesaran dikeluarkan oleh badan semasa tidur. Oleh itu, tidur amat penting untuk untuk proses pertumbuhan fizikal dan mental yang sempurna. Tidur yang lena juga membolehkan otak mendapatkan rehat yang diperlukannya untuk mengembalikan tenaga yang digunakan pada waktu siang. Semasa tidur lena, aliran darah ke otak akan berkurang dan ia akan terus mengalir ke seluruh otot dan memulihkan kembali tenaga fizikal.

ulasandariygwajib:tertanye kat diri sendiri.eh,aku dah pandai stayup dari kecik baby ke?takcukup tido sgt ke apsal kontot je diri kuhh ini?tacink lah.tsk tsk.T_T 
mode:merindui KL tersgt.jahatnye perasaan.baru seminggu kat ganu dah rase cam beribu tahun.uhuk3
homesick weh~!

p/s:berilmiah x post kali ny?angguk lah angguk lak.hihi.*gelak bajet cute mintak penampor*btw,mase semakin menghimpit,mungkin dah tak boley salu update dah.rindu2 kite yer~~~study smart n tc everyone^^


love,
zulaikhayg berat bawah 48kg lagi.hihi

8 comments:

sachiasukai said...

adik bucuk!!!!post kau kali ni aku ske!sebab ape~~~sebab tetempek muke jelitek aku nih!hahahahhaa...windu ko dik...jom wat gathering kita2?haha....btw,hadiah ko lom dicari ag.nnt yea syg..:)

zUlaikha rAzak said...

haha..siot jew ko angah.pantang promote sket stat ah SS.hahaha..wuu~~ske nyer ak denga ayat las ko 2..ak tggu!hik3..;D SYG ANGAH MUCUK2 SGT:)

newrule arshniedae said...

npe kite x berjumpe pon... T_T

zUlaikha rAzak said...

wahai kecik.mgapekah semua msti memisahkan kite?T_T

newrule arshniedae said...

kan....akak jgn sedih...kami lg sedih...uhuk2..

zUlaikha rAzak said...

mane bley x sedih.mesti sdih nyer..rinduu~~~~~

.:sao:. said...

berilmiah sangat ni..

hehhh!cisss!currently aku timbang brt bdn masa nk derma drh, brt aku 48kg..dulu 55kg..adesss makin turun.

zUlaikha rAzak said...

WEHHHHHHHHHHHHHH..
giler ahh...ak n ko dah smkin same berat ny!!!hahaha..
x gune tol..
i'll make sure..pasny ak jadi thinner than b4!!!